Tuesday, November 23, 2010

جایگاه والای زن در دیدگاه امام

تلگراف امام خمینی به شاه ملعون راجع به مصوبه انجمنهای ایالتی و ولایتی، مهر ۱۳۴۱، صحیفه نور، جلد اول، صفحه ۷۸
"بسم الله الرحمن الرحيم
حضور مبارك اعليحضرت همايوني
پس از اهداي تحيت و دعا، به طوري كه در روزنامه ها منتشر است ، دولت درانجمنهاي ايالتي و ولايتي ، "اسلام " را در راي دهندگان و منتخبين شرط نكرده ؛ و به زنهاحق راي داده است . و اين امر موجب نگراني علماي اعلام و ساير طبقات مسلمين است .بر خاطر همايوني مكشوف است كه صلاح مملكت در حفظ احكام دين مبين اسلام وآرامش قلوب است . مستدعي است امر فرماييد مطالبي را كه مخالف ديانت مقدسه ومذهب رسمي مملكت است از برنامه هاي دولتي و حزبي حذف نمايند تا موجب دعاگويي ملت مسلمان شود."

آذر ۱۳۴۱، همان، جلد اول، صفحه ۱۱۸

"شما ببينيد بيست و چند سال است از اين كشف حجاب مفتضح گذشته است ؛ حساب كنيد چه كرده ايد؟ زنها را وارد كرديد در ادارات ؛ ببينيد در هر اداره اي كه وارد شدند، آن اداره فلج شد. فعلا محدود است ؛ علما مي گويند توسعه ندهيد؛ به استانها نفرستيد. زن اگروارد دستگاهي شد، اوضاع را به هم مي زند؛ مي خواهيد استقلالتان را زنها تامين كنند؟!كساني كه شما از آنها تقليد مي كنيد، دارند به آسمان مي پرند، شما به زنها ور مي رويد؟"


اسفند ۱۳۴۱، همان، صفحه ۱۴۹

"دولت [...] سر خود و مردم را گرم مي كند به امثال دخالت زنان در انتخابات ، يا اعطاي حق زنها، يا وارد نمودن نيمي از جمعيت ايران را در جامعه . و نظاير اين تعبيرات فريبنده ، كه جز بدبختي و فساد و فحشا چيز ديگري همراه ندارد."


اعلام عزای عمومی، ۲۹ اسفند ۱۳۴۱، همان، صفحه ۱۶۱

"به نام امام صادق مي خواهند احكام مقدس قرآن را از بين ببرند و تعاليم درخشان آن راريشه كن كنند. آنها در كنار شعار احترام به مقام حضرت صادق ، از تساوي حقوق زن ومرد دم مي زنند. تساوي حقوق زن و مرد يعني قرآن را زير پا گذاردن ؛ يعني مذهب جعفري را كنار زدن ؛ يعني قرآن را مهجور كردن و به جاي آن كتابهاي ضاله قرار دادن ،يعني دخترها را به سربازخانه ها كشانيدن و ساير كارهايي كه نواميس اسلام و مسلمين رابه خطر تهديد مي كند. اين تساوي حقوق زن و مرد و ملحقات آن از نظر بيست ميليون نفوس ايراني مردود،و محكوم است .[...] اين نخست وزير خبيث بيسواد از جان اين مردم چه مي خواهد؟ چرا نمي رود به دنبال كارش تا يك نفر فهميده و باسواد كه غمخوار اين ملت باشد بر سر كار آيد؟"

عکس العمل شاه:
حمله به فیضیه قم.